Care este procesul de repatriere în Italia?

Etichete:
No items found.

Decesul unei persoane dragi în afara tării vine cu o multitudine de obstacole noi. Acest proces derepatriere din Italia este cel mai bine abordat cu răbdare și grijă.

De aceea noi te încurajăm să apelezi la o firmă funerară cu experiență în acest domeniu. Funero este ajutorul potrivit pentru familiile care vor să-i conducă pe ultimul drum pe cei dragi decedați în Italia.

1. Actele pe care trebuie să le pregătești 

  • Pașaport/buletin decedat (copie)
  • Pașaport/buletin aparținător, (un membru de familie de gradul 1) 
  • Date necesare: 
  • locul unde a avut loc decesul 
  • morga unde se află decedatul 
  • data decesului 

De ce este recomandat să ceri ajutorul unei agenții? O firmă funerară, precum Funero, are experiența a sute de repatrieri și a mii de kilometrii parcurși. 

2. Care este primul pas?

Primul pas în procesul repatrierii decedatului din Italia începe în spitalul în care a survenit decesul, pentru a solicita certificatul medical constatator (scheda di morte). Scheda di morte este documentul care atestă oficial decesul. Fără acest act nu este posibil să se continue procedurile pentru procesul de repatriere. 

3. Cum obții Certificatului de Deces?

Acum că am obținut certificatul constatator, următorul pas implică înregistrarea oficială a decesului la starea civilă locală. Această etapă este crucială pentru obținerea documentelor necesare pentru repatriere.

Care sunt actele necesare?

  • Certificatul medical constatator (scheda di morte)
  • Actele decedatului: certificat de căsătorie, de naștere, act de identitate. Aceste documente trebuie prezentate în original și traduse (de traducerea documentelor se va ocupa agenția funerară)
  • Actele persoanei care declară decesul: act de identitate

În caz de deces subit, cum ar fi suicid, crimă, etc., (un caz medico-legal) trebuie contactată poliția. În această situație se poate aplica pentru certificatul de deces doar după ce se eliberează de la poliție un document care să specifice faptul că acest caz nu reprezintă niciun obstacol medico-legal.

3. Cum obțin un pașaport mortuar?

Pașaportul mortuar este un document esențial pentru transportul decedatului către țara de origine. Procedura de obținere a acestuia implică mai mulți pași:

a. Programarea pentru Injecția Conservatoare

În primul rând, trebuie să stabilească o programare pentru injectarea conservatoare, un procedeu realizat de către medicul legist. 

b. Documentația Necesară pentru Pașaportul Mortuar

Pe baza certificatului de deces și a documentului care atestă injectia conservatoare, agenția care se ocupă de procesul de repatriere depune o serie de documente suplimentare la autoritățile competente. Acestea pot include cereri specifice, informații despre înmormântare, precum și autorizații suplimentare.

c. Emiterea Pașaportului Mortuar de către AZEL

Pașaportul mortuar este emis de către AZEL (Azienda Zero Emissioni Letali), Institutului de Sănătate Publică. Acest document este esențial pentru a continua procesul de transport.

 

4. Cât durează procesul de repatriere?

Perioada acestui proces poate varia în funcție de:

  • durata întocmirii documentelor
  • dacă decesul are loc în mod subit cazul este transferat la poliție, astfel transportul defunctului este amânat până când ancheta va fi finalizată

Echipa Funero este alături de tine. Dacă ai pierdut un om drag în Italia, ne poți contacta pentru repatriere decedați Italia la numărul de telefon 0728 724 724.

Funero este alături de tine în momentele grele

Suntem alături de tine atunci când te afli în situația dificilă de a fi pierdut o persoană apropiată. De aceea, oferim o gamă largă de servicii funerare, de la repatrierea persoanelor decedate și până la organizarea de ceremonii religioase.