Ajutorul de deces s-a majorat și în anul 2025

Etichete:
No items found.

Atunci când are loc un deces în familie, ajutorul de deces este un sprijin financiar esențial, care poate ușura povara cheltuielilor neprevăzute. În momentul în care te aflii față în față cu organizarea unei înmormântări, îți dai seama cu adevărat cât de multe cheltuieli apar în acest proces. 

Este important să știi cum poți accesa acest ajutor și care sunt pașii necesari pentru a beneficia de el și în anul 2025. 

Începând cu data de 13 februarie, suma acordată familiilor îndoliate a fost majorată. Află care este suma de care poți beneficia în paragrafele de mai jos. 

Ce este ajutorul de deces și cine poate beneficia de el?

Ajutorul de deces reprezintă o indemnizație financiară acordată persoanelor îndreptățite, cu scopul de a acoperi, integral sau parțial, cheltuielile generate de organizarea și desfășurarea înmormântării.

În anul 2025, ajutorul de deces se acordă în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al persoanei aflate în concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv până la 7 ani în cazul copilului cu handicap, cu condiția ca, anterior suspendării raportului de muncă persoana să fi fost asigurată.

De asemenea, ajutorul se acordă și în cazul decesului unui membru de familie al unei persoane asigurate sau pensionate, dacă decedatul nu era asigurat sau pensionar la data decesului. 

Un alt tip de ajutor financiar oferit de stat pentru persoanele rămase în urmă este pensia de urmaș. Despre acest subiect am discutat pe larg în articolul nostru intitulat Ce este pensia de urmaș și cine poate beneficia de ea.

Suma oferită în anul 2025 pentru ajutorul de deces

În anul 2025, ajutorul de deces se acordă în funcție de statutul persoanei decedate. Familiile îndoliate pot primi suma de 8.620 de lei în cazul în care persoana decedată era pensionară sau angajată la momentul decesului. 

În situația în care persoana decedată nu era nici asigurată și nici pensionară, se oferă suma de 4.310 de lei, cu condiția ca ajutorul să fie solicitat de o rudă a defunctului care este angajată sau pensionară.

Actele necesare pentru obținerea ajutorului de deces

A. Dacă decedatul a fost pensionar (8620 ron)

  • cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11)
  • actul de identitate al aparținătorului (persoana care va primi suma de bani, rudă de gradul 1)
  • un act care dovedește gradul de rudenie, al aparținătorului (de exemplu: certificat de căsătorie, certificat de naștere)
  • o factură din partea firmei funerare
  • un extras de cont semnat și ștampilat, în cazul în care dorești ca banii să fie virați în contul bancar
  • un cupon de pensie al persoanei decedate
  • certificatul de deces în original plus două copii ale documentului 

B. Dacă decedatul a fost asigurat (8620 ron)

  • cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11)
  • actul de identitate al aparținătorului (persoana care va primi suma de bani, rudă de gradul 1)
  • un act care dovedește gradul de rudenie al aparținătorului (de exemplu: certificat de căsătorie, certificat de naștere)
  • o factură din partea firmei funerare
  • un extras de cont semnat și ștampilat, în cazul în care dorești ca banii să fie virați în contul bancar
  • adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că persoana decedată avea calitatea de asigurat la data decesului, respectiv extras din Revisal

C. Dacă decedatul nu a fost asigurat sau pensionar (4310 ron, dacă aparținătorul de gradul 1 a fost angajat sau pensionar)

  • cerere pentru acordarea ajutorului de deces (anexa nr. 11)
  • actul de identitate al aparținătorului (persoana care va primi suma de bani, rudă de gradul 1)
  • un act care dovedește gradul de rudenie al aparținătorului (de exemplu: certificat de căsătorie, certificat de naștere)
  • un extras de cont semnat și ștampilat, în cazul în care dorești ca banii să fie virați în contul bancar
  • adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că persoana care a suportat cheltuielile are calitatea de asigurat, respectiv extras din Revisal
  • o declarație notarială din care reiese faptul că decedatul nu a avut niciun venit, iar aparținătorul a suportat toate cheltuielile 

Unde se depune dosarul pentru ajutorul de deces?

După ce ai întocmit dosarul cu actele necesare, se va depune la Casa Județeană de Pensii. Aici dosarul va fi verificat, iar mai apoi vei primi suma fie prin cont bancar, fie prin poștă. 

Care este diferența dintre cele două? Durata în care primești ajutorul de deces. Dacă suma îți va veni prin poștă, intervalul de așteptare este între două săptămâni și jumătate și trei săptămâni, iar prin cont bancar, așteptarea se reduce la doar șapte zile lucrătoare.


La Funero, ne dorim să fim un sprijin de încredere în momentele dificile, motiv pentru care ne ocupăm și de întocmirea și depunerea dosarului pentru CJP fără a percepe costuri suplimentare. 

Tot ce trebuie să faci este să ne furnizezi documentele necesare, iar noi ne vom asigura că dosarul tău este depus corespunzător la Casa Județeană de Pensii. 

Funero este alături de tine în momentele grele

Suntem alături de tine atunci când te afli în situația dificilă de a fi pierdut o persoană apropiată. De aceea, oferim o gamă largă de servicii funerare, de la repatrierea persoanelor decedate și până la organizarea de ceremonii religioase.

Website designed and developed by Stega Creative