Care sunt costurile unei repatrieri din Franța?

Etichete:
No items found.

Când vine vorba de repatrierea celor decedați din Franța în România, familiile trebuie să se confrunte cu diverse sarcini, de la întocmirea unor acte până la transportul trupului neînsuflețit.  

De aceea, firmele de repatrieri sunt cele care se  ocupă de a-i aduce pe cei dragi acasă lângă familie. Iar de cele mai multe ori, costurile sunt calculate în funcție de mai multe aspecte.

1. Ce intră în costul repatrierii decedatului?

a. Transportul 

În costul complet al repatrierii din Franța intră transportul decedatului înapoi în țara natală. Ba chiar mai mult, sicriul este adus la capelă și depus pentru oficierea slujbei de priveghi.

Costul total al serviciului de transport este determinat de câteva aspecte, cum ar fi:

  • Distanța de la locul unde se află decedatul până la unde va trebui adus. Așadar, cu cât trupul neînsuflețit se află la o distanță mai mare, cu atât costul este mai ridicat.
  • Metoda de transport (rutier, naval sau aerian)

b. Îmbălsămarea corpului neînsuflețit

c. Taxe adiționale de către instituții locale

Pentru a obține certificatul de deces, pașaportul mortuar și alte documente de la stat nu sunt percepute taxe adiționale, dar în cazul în care decesul a avut loc la domiciliu, iar trupul a fost preluat de o firmă funerară din Franța, vor exista niște costuri adiționale pentru camera frigorifică unde va fi așezat trupul și alte taxe percepute de firma respectivă. 

2. Taxele percepute în cazul unui deces subit

În cazul unui deces subit, unde trupul persoanei decedate a fost transportat la Institutul Medico Legal, apare de obicei o necesitate de a plăti o taxă asociată acestui proces.

De exemplu, la Institutul Medico-legal din Paris există o taxă fixă de 173 euro. Această taxă acoperă cheltuielile legate de procedura de autopsie sau de investigații medico-legale, inclusiv analizele și expertizele necesare pentru a stabili cauza exactă a decesului.

3. Cerințele legale

Repatrierea implică respectarea atât a cerințelor legale și procedurilor din Franța, cât și din România. În Franța, autoritățile locale și ambasada trebuie informate despre deces, iar un certificat de deces trebuie obținut. În plus, trupul poate trebui îmbălsămat și plasat într-un sicriu sigilat care să îndeplinească anumite standarde internaționale de transport.

În România, procesul implică obținerea unei autorizații de înmormântare, ceea ce necesită adesea documente precum certificatul de deces, certificatul de îmbălsămare și o declarație privind lipsa bolilor contagioase. Aceste etape administrative implică taxe, contribuind la costul total al repatrierii.


Angajații firmei de repatrieri care asigură transportul trebuie să preia:

  • Actul de identitate al defunctului;
  • Certificatul constatator de deces;
  • Certificatul de deces;
  • Adeverința Non-Contagios;
  • Pașaportul mortuar.

4. Care este costul unei repatrieri din Franța la Funero?

Dacă decesul a avut loc în afara țării este esențial să ceri ajutorul unei agenții funerare, care are experiența necesară i este pregătită să înfrunte fiecare obstacol. Un aspect important în alegerea unei agenții este prețul total al acestui proces. În funcție de distanța și alte aspecte specifice prețul poate varia între 2000-3500 euro.

Funero este partenerul tău de încredere, de aceea nu ezita să ne contactezi pentru a clarifica orice nedumerire la +4 0736 986 986.

Funero este alături de tine în momentele grele

Suntem alături de tine atunci când te afli în situația dificilă de a fi pierdut o persoană apropiată. De aceea, oferim o gamă largă de servicii funerare, de la repatrierea persoanelor decedate și până la organizarea de ceremonii religioase.