Obține ajutorul de înmormântare ușor și rapid

Etichete:
No items found.

Una dintre cele mai comune întrebări cu care se confruntă familiile care trec pragul magazinului nostru este legată de sprijinul pe care îl putem oferi în întocmirea dosarului pentru ajutorul de înmormântare și despre actele necesare pentru sprijinul oferit de stat.

În articolul de astăzi vom răspunde pe larg la cele mai des întâlnite întrebări privind ajutorul de înmormântare

Vom detalia cum și de unde poți obține ajutorul de deces, ce documente trebuie pregătite, care este valoarea acestei indemnizații și ce alte informații sunt esențiale pentru a naviga cu succes acest proces, oferindu-ți astfel claritate și sprijin pentru o perioadă dificilă.

1. Ce este ajutorul de înmormântare?

Ajutorul de înmormântare este o sumă de bani oferită de stat în România, pentru a sprijini familia sau rudele apropiate ale unei persoane decedate cu costurile legate de înmormântare. Acest ajutor este un sprijin financiar acordat de Casa Județeană de Pensii (CJP) sau alte instituții de asigurări sociale, în funcție de situația persoanei decedate. 


2. În ce caz se oferă ajutorul de înmormântare?

Ajutorul de înmormântare se acordă în următoarele cazuri:

  • decesul unei persoane asigurate;
  • decesul unui pensionar;
  • decesul unei persoane aflate în concediu pentru creșterea copilului până la vârsta de 2 ani, sau până la 7 ani în cazul unui copil cu handicap, cu condiția ca, înainte de suspendarea raportului de muncă sau serviciu pentru acest concediu, persoana să fi fost asigurată obligatoriu;
  • decesul unui membru de familie al unei persoane asigurate sau pensionare, dacă persoana decedată nu era asigurată sau pensionară la data decesului;
  • decesul unui membru de familie al unei persoane aflate în concediu pentru creșterea copilului.


3. Cât este ajutorul de înmormântare? 

Costurile unei înmormântări nu sunt deloc mici. Atunci când vine momentul în care trebuie să organizezi evenimentul pas cu pas, începi să realizezi cu adevărat câte cheltuieli se ivesc. Pe lângă servicii funerare de bază (transport, sicriu, cruce sau monument funerar, locul de veci) intervin și costuri precum pachetele de pomană și coroane. 


Astfel statul oferă familiilor îndoliate un ajutor financiar pentru costurile care apar pe parcurs.

La fel ca și în anii precedenți, ajutorul de înmormântare în anul 2024 a fost majorat. Astfel, pentru persoanele decedate care au fost pensionare sau asigurate, în urma angajării, se oferă familiei suma de 7567 de ron. 

În cazul în care persoana care a trecut în neființă nu a împlinit nici una dintre condițiile de mai sus, mai există o opțiune pentru familia acestuia ca să obțină ajutorul de înmormântare, dar numai jumătate din suma menționată în paragraful anterior. 

Un membru din familie (fiu/fiică, soț/soție, mamă/tată) care beneficiază de pensie sau este asigurat/angajat poate să depună dosarul la Casa Județeană de Pensii

4. În cât timp primești suma de bani de la CJP?

Din momentul în care dosarul este depus termenul de așteptare este între 7 și 14 zile lucrătoare. Dacă ajutorul de deces este solicitat prin cont bancar de obicei așteptarea este mai scurtă.

Un alt lucru important de reținut este faptul că familia are dreptul să solicite ajutorul de deces în termen de trei ani de la data emiterii Certificatului de Deces. Desigur, odată ce ai primit banii nu mai poți cere încă o dată această sumă. 


5. Acte necesare pentru întocmirea dosarului 

  • Cerere tip (anexa nr. 11).
  • Act de identitate al persoanei care declară decesul.
  • Act care dovedește gradul de rudenie al persoanei care declară.

decesul (ex: certificat de căsătorie și certificat de naștere).

  • Extras de cont bancar (în cazul în care ajutorul de înmormântare se va vira prin cont bancar).
  • Cupon de pensie, după caz.
  • Extras revisal și adeverință de la angajator (semnat și ștampilat), după caz;
  • Certificat de Deces în original + două copii. 

Pe blogul Funero, pe pagina de sfaturi și ajutor, avem un articol intitulat ajutorul de deces în anul 2024 în care am oferit mai multe detalii despre actele specifice pentru fiecare caz pe care l-am amintit în articolul de azi. 

Din dorința de a fi un ajutor de nădejde, la Funero, ne ocupăm și de acest aspect fără să percepem un cost suplimentar. Tu va trebui să ne lași actele care se aplică cazului tău, iar noi ne asigurăm ca dosarul să fie depus la Casa Județeană de Pensii.  

Funero este alături de tine în momentele grele

Suntem alături de tine atunci când te afli în situația dificilă de a fi pierdut o persoană apropiată. De aceea, oferim o gamă largă de servicii funerare, de la repatrierea persoanelor decedate și până la organizarea de ceremonii religioase.